Marockanska Dagboken 1 & 2 / Vibration - Information - Energi

Marockanska dagboken 1 / april 2020
 
 
VIBRATION
INFORMATION
ENERGI
 
 
 
 
Saknar mina vandringsleder i de marockanska bergen som skimrar vid horisonten. Men ingen spilld tid: bekantar mig med två gamla forskare: Luc Montagnier, Nobelpris i medicin, hårt pressad av ms "läkare" o "forskare" för sina rön o avslöjanden. Nyligen upptäckte han att virusets dna innehåller sekvenser av hiv!!! Alltså glöm det där med fladdermöss! Han lägger inte skulden på Kina för det, utan kräver öppenhet och etik från forskarvärlden. Intervjun med honom förra veckan på fransk tv slog ner som en bomb och försöken att misskreditera honom haglar på nätet. Han varnar dessutom för 5G. Han är belönad med ett dussintal stora priser, varav Nobels, och leder flera internationella forskningscentra, svår att avfärda mao. 
 

Den andre är kvantfysiker o ingenjör, Philippe Guillemant, med lång forskning i kopplingen mellan "rum" och "medvetande", bl a om synkroniciteter o d. Båda mkt framgångsrika och med djupa fästen inom akademisk forskning men hånas o motarbetas av ms för sina upptäckter o slutsatser. Kan inte påstå att jag förstår allt de säger, men det låter som poesi i mina öron, o jag litar fullt på poesi...
 

Tiden, ytterligare en mental konstruktion, kanske finns given i dess helhet(er). Eftersom nuet inte finns (en ogripbar fadäs) , har vi kanske möjlighet att ändra det som går under namnet "framtid", men först ska vi försätta Ego-hjärnan i karantän, för att gå från det lilla till det stora jaget. Var vid gott mod ni som mediterar, ni är på rätt väg, även om det tar flera inkarnationer.
 

Den andalusiske mystikern och filosofen Ibn Arabi upptäckte det utan vare sig mikro- eller makroskop när han skrev för 800 år sen: "Tiden är ett rinnande rum, rummet en frusen tid."
 

Enligt kvantfysikern Ph Guillemant kan dagens situation användas för att motverka transhumanisternas agenda. Men jag kan inte se hur detta skulle kunna ske på kollektiv nivå. Allt tyder på ett påskyndande av människans robotisering, trots att alltfler upptäcker materialismens inkonsekvenser. Men vissa banbrytande upptäckter inom fysiken skulle faktiskt kunna få ms forskarvärlden att lämna lådan o utforska "Verkligheten" ist för att spela med i ekonomisternas dockteater. Allt enligt Ph G, är det som vi kallar "medvetandet" inte alls lokaliserat i vår hjärna (blott ett mottagningsredskap), utan i Rummet, där det som troddes vara tomhet visat sig vara den största bäraren av information. 
 

Lite lustigt uttryckt
V I E (liv på franska) skulle stå för

Vibration - Information - Energi
 

Lägg därtill Kärlek = kontroll över (den kollektiva) Ego-hjärnans manipulation och missförstånd av Verkligheten, så är vi på rätt väg ❤️
 
 
 
 
 

Marockanska dagboken 2 / Maj 2020

 

 11.11

 

Det senaste året har jag råkat ut för en rad märkliga sammanträffanden. Första gången det hände satt jag i bilen i Marocko och tittade på klockan. Det visade 11.11. Jag minns tydligt känslan, något lustigt med dessa 4 ettor i rad. Tänkte inte mer på det. Sen hände det igen några dar senare, då jag klev på en buss i Marrakesh. Bussklockan visade igen 11.11. Därefter hände det mig ett antal gånger, har inte räknat dem, men i regel under en viss period minst en gång i veckan. Kanske sammanlagt ett tiotal gånger. Lustigt, tänkte jag, varför 4 ettor? Sen glömde jag det hela. Men siffrorna började åter dyka upp då och då när jag tittade på bilklockan eller mobilens. Jag frågade en god vän och han menade att jag inte var ensam om detta. I Tyskland firar man en stor religiös karneval kl. 11.00 den 11 november varje år. Man anser upprepningen av ettorna som ett gott omen. På nätet hittade jag förstås massor med astrologer och numerologer, som hävdar att 4 ettor förmedlar gynnsamma budskap, "från änglarna", osv. Sen glömde jag det hela igen tills för tre månader sen, då de åter började dyka upp med en oroväckande regelbundenhet. Häromdan råkade jag se ett klipp med två läkare, dr Rashid Buttar och dr Lipton, som bad alla att tänka goda tankar just kl. 11 två gånger om dan i några dagar. Alla är med rätta nog trötta på all information och budskap därute, tänkte jag, men en sak hände som gjorde att jag ändå bestämt mig för att skriva dessa rader och skicka dem vidare. Jag brukar aldrig lajka eller dislajka klipp på tuben, men just den här tänkte jag lägga en lajk på, och vad ser jag om inte att min lajk var den 1100. Håller jag på att bli tokig? Möjligtvis, men kl. 11.00 ikväll och imorgon och i den mån jag kommer ihåg det kommer jag att stå under bar himmel och be änglarna om hjälp, för det lär vi behöva den kommande tiden. Med kärlek och tillit för det oförklarliga.

 

 

 
Trackback
RSS 2.0